Barcelona impulsa la moneda ciutadana a l’Eix Besòs per potenciar el comerç de barri

2018-04-26T09:47:38+00:00 April 5th, 2018|3.24, TV|

ACN Barcelona.-L’Ajuntament de Barcelona comença a fer circular la nova moneda ciutadana, el REC (Recurs Econòmic Ciutadà), i ho farà a partir d’una prova pilot a deu establiments comercials de l’Eix Besòs. 

CANAL 3.24 

Serà una moneda complementària a l’euro però que si una persona vol comprar en una de les botigues associades al REC podrà fer-ho a partir de la tecnologia ‘blockchain’ amb l’aplicació mòbil o d’una targeta amb un codi QR. Una vegada els establiments tinguin aquests REC podran utilitzar-los per comprar als seus proveïdors de barri amb aquesta mateixa moneda. D’aquesta manera, es potencia que el consum sigui totalment de proximitat. La posada en funcionament d’aquesta moneda arriba en les famílies que reben l’ajut econòmic dins del programa B-MINCOME, ja que a partir del maig rebran un 25% de l’ajuda en REC.
Amb aquesta iniciativa, el consistori s’assegura que una quarta part dels diners que es dediquin a la subvenció revertiran directament en el teixit comercial de barri, ja que només els comerços de proximitat de l’Eix Besòs adherits podran acceptar aquesta nova moneda.En paral·lel, el govern municipal està duent a terme sessions informatives amb les associacions de comerciants dels deu barris de l’Eix Besòs per poder captar nous comerços que acceptin la nova moneda. L’objectiu que es marquen els impulsors del projecte és arribar a un centenar d’establiments en poc temps.Ara mateix, es treballa amb comerços d’algunes zones de Nou Barris, Sant Andreu, Sant Martí i Zona Nord. Aquest territori englobaria 100.000 habitants, un 7% de la població de la ciutat amb unes rendes per sota de la mitjana.De tota manera, qualsevol persona interessada també pot participar en la moneda tan sols donant-se d’alta en l’aplicació mòbil o en el portal web que gestiona aquesta moneda. Es preveu que els usuaris puguin gaudir d’ofertes exclusivament per a pagaments en REC i altres programes de fidelització que ajudin a fomentar que els veïns comprin en les botigues del barri.