Suma’t a la nova campanya de Nadal del REC a Sants-Montjuïc!
Aquest nadal, estalvia fent les teves compres al comerç local de Sants-Montjuïc en RECS: a partir del 2 de desembre, totes les teves recàrregues en RECS tindran un 50% de bonificació! Cada persona podrà obtenir, com a màxim, 50RECS de bonificació (canviant 100€ a RECS). Els RECS es podran gastar a totes les botigues adherides en el districte de Sants-Montjuïc. Consulta al mapa els comerços que en formen part!
Aquesta campanya està finançada a través dels Projectes pel Clima de l’Ajuntament de Barcelona, i vol promoure el reforç del comerç local com a element esencial per a la sostenibilitat a la ciutat. La campanya s’acabarà el 7 de gener o quan s’esgotin els fons, no t’ho perdis!
Què és el REC?
Fa més de 6 anys, concretament, el 27 de setembre de 2018, va nèixer la moneda digital ciutadana REC (Recurs Econòmic Ciutadà) de la ciutat de Barcelona, una variant de les monedes anomenades socials o locals que vol afavorir el comerç de proximitat i revertir els beneficis en la comunitat.
Al llarg d’aquests anys, hem sumat un gran nombre de comerços i petites empreses (225), entitats com Caritas, Fundació Pare Manel, l’Arquera, Sinèrgics i consumidores (6.178) que han usat la moneda REC com eina d’intercanvi econòmic i per enfortir les relacions socials, veïnals i teixit associatiu.
El REC va néixer en el marc del projecte europeu B-MINCOME (de setembre de 2018 a desembre de 2019) juntament amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona. Es va posar en circulació quan 533 famílies de l’Eix Besòs van començar a rebre un 25% del Suport Municipal d’Inclusió (SMI) en RECS que podien gastar en el comerç local. En total es van injectar 789.592 Ɍ.El volum de transaccions equivalents van ser de 901.004 RECS.
El REC va tenir continuïtat amb la campanya “Li Toca al barri” (de novembre de 2020 a febrer de 2022), destinant 100.000 RECS a bonificar un 15% les compres fetes a través de l’App. Una part d’aquests diners van ser canalitzats a través del Fons d’Infància 016 (juliol 2021) atorgant un ajut extraordinari (xec extra de 200 euros en moneda ciutadana REC) a famílies en situació de vulnerabilitat per a cobrir les necessitats bàsiques de subsistència. En total, es va injectar 273.868 RECS. El volum de transaccions equivalents van ser de 267.449 R en total (11.414 compres).
Entre els mesos de setembre 2022 i març de 2023 es va llençar la campanya REC CULTURAL, impulsada juntament amb l’Institut de Cultura de Barcelona. Al llarg d’aquesta campanya es van destinar 200.000 € a estimular el consum, la producció i l’accés a la cultural local a través d’una bonificació del 50% en el canvi d’euros a RECS Culturals i de la canalització de xecs culturals per valor de 200 RECS Culturals (a 366 famílies per fer arribar la cultura a famílies en situació de vulnerabilitat). La campanya es va ubicar als barris de Sants i Poble-sec de Barcelona i han participat un total de 49 establiments i equipaments culturals. En total es van injectar 280.902,21Ɍ i va generar 4.132 compres, generant un impacte de 239.622,49R en transaccions.
Durant aquests 6 anys han circulat per diferents barris de Barcelona 1.343.176 RECS!
Tens dubtes?
Pots contactar amb l’equip del REC als telèfons 651341406 o 660080537 i al correu info@rec.barcelona